Adatkezelő adatai

Adatkezelő neve: PÁSZTÓI POLGÁRMESTERI HIVATAL
Címe (hivatalos levelezési cím): 3060 Pásztó, Kölcsey utca 35.
Telefonszáma: +36 32 460449
Adószáma: 15450827-2-12
Cégjegyzékszáma: 450823
Képviselője neve: dr. Sándor Balázs
Adatvédelmi tisztviselő / felelős neve: dr. Farkas Tamás
Adatvédelmi tisztviselő / felelős elérhetősége: adatvedelem@paszto.hu | +36 32 460155


Adatkezelési tájékoztató

Az adott személyes adat vagy információ rendelkezésre bocsátásával Ön kijelenti, hogy Adatkezelési tájékoztatónak az adat vagy információ rendelkezésre bocsátásának időpontjában hatályos változatát megismerte és kifejezetten elfogadja, hozzájárul, hogy személyes adatait az Adatkezelő kezelje.

Adatkezelő fenntartja a jogot, hogy a jelen Tájékoztatót egyoldalúan, a módosítást követő hatállyal módosítsa. Erre tekintettel ajánlott rendszeresen látogatni weboldalát abból a célból, hogy figyelemmel kísérhesse a változásokat. Kérésére a módosításokról értesítést küldünk, vagy megküldjük a mindenkor hatályos Tájékoztató egy példányát.

A kezelt adatok köre és adatkezelési célok

Az adatkezelés az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Infotv.), és az Európa Parlament és Tanács 2016/679 Általános Adatvédelmi Rendelete (GDPR) rendelkezéseinek megfelelően történik.

Tájékoztatjuk, hogy jogszabály felhatalmazása alapján más szervek (pl.: bíróság, ügyész, nyomozó hatóság, szabálysértési hatóság, közigazgatási hatóság, Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság) tájékoztatás adása, adatok közlése, átadása, iratok rendelkezésre bocsátása végett megkereshetik az Adatkezelőt. Ha a hatóság a pontos célt és az adatok körét megjelölte, személyes adatot csak annyit és olyan mértékben adunk ki, amely a megkeresés céljának megvalósításához elégséges és amire a jogszabályi felhatalmazás alapot ad.

E tájékoztatóban fel nem sorolt adatkezelésekről az adat felvételekor a(z) PÁSZTÓI POLGÁRMESTERI HIVATAL ad tájékoztatást.

A tájékoztatóban felsorolt adatkezelések:


Elektronikus iratkezelés, iktatás (ASP szakrendszer)

Az adatkezelés célja: Elektronikus iratkezelés, iktatás (ASP szakrendszer)
Adatkezelés leírása: Elektronikus iratkezelés, iktatás, általános ügyintézési tevékenységek támogatása (küldemények átvétele, érkeztetés, előzményezés, iktatás, kiadmányozás, expediálás, postázás, irattározás, selejtezés, levéltárba adás, belső iratküldések, archiválás, vezetői információk, éves hatósági statisztikai jelentés) során keletkezett személyes adatok kezelése. A kezelendő adatok és a megőrzési idő függ az ügy típusától.
Az adatkezelés jogalapja: Az adatkezelő jogi kötelezettségének teljesítéséhez szükséges
Vonatkozó jogszabály(ok): Iratkezelési szabályzat valamint a 2016. évi CL. törvény az általános közigazgatási rendtartásról, valamint a 335/2005. (XII. 29.) Korm. rendelet a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Az adatkezelő jogi kötelezettségének nem tesz eleget.
Érintettek: Érintett ügyfél, természetes személy
Adatok forrása: Érintett ügyfél, természetes személy
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Az adatkezelés céljának megvalósulásáig
A kezelt adatok köre, időtartama: Az iktatott dokumentumon szereplő személyes adatok - 0 év
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Adatfeldolgozó(k):

Név Székhely
Magyar Államkincstár 1054 Budapest, Hold u. 4.


« Vissza a felsoroláshoz

Iratkezelés, iktatás

Az adatkezelés célja: Iratkezelés, iktatás
Adatkezelés leírása: Iratkezelés, iktatás, általános ügyintézési tevékenységek támogatása (küldemények átvétele, érkeztetés, felbontás, szignálás, előzményezés, iktatás, kiadmányozás, expediálás, postázás, irattározás, selejtezés, levéltárba adás, belső iratküldések, archiválás, vezetői információk, éves hatósági statisztikai jelentés, stb.). A kezelendő adatok és a megőrzési idő függ az ügy típusától.
Az adatkezelés jogalapja: Az adatkezelő jogi kötelezettségének teljesítéséhez szükséges
Vonatkozó jogszabály(ok): Iratkezelési szabályzat, 2016. évi CL. törvény az általános közigazgatási rendtartásról
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Az adatkezelő jogi kötelezettségének nem tesz eleget.
Érintettek: Érintett ügyfél, természetes személy
Adatok forrása: Érintett ügyfél, természetes személy
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Az adatkezelés céljának megvalósulásáig
A kezelt adatok köre, időtartama: Az iktatott dokumentumon szereplő személyes adatok - 0 év
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Adatfeldolgozó(k):

Név Székhely
Magyar Államkincstár 1054 Budapest, Hold u. 4.


« Vissza a felsoroláshoz

Hatósági eljárások során történő adatkezelés (közérdek, közhatalmi jogosítvány gyakorlás)

Az adatkezelés célja: Hatósági eljárások során történő adatkezelés (közérdek, közhatalmi jogosítvány gyakorlás)
Adatkezelés leírása: A közfeladatot ellátó szerv közérdekből vagy közhatalom gyakorlása érdekében a hatósági eljárásokhoz szükséges adatkezelése (pl. természetes személy ügyfelek, egyéb érintettek személyes adatainak kezelése). Az adatkezelés részleteit, a kezelt adatok körét, az adatkezelési célokat, időtartamát, címzetteket részletesen az Adatkezelő szakfeladataira vonatkozó egyedi tájékoztatója tartalmazza.
Az adatkezelés jogalapja: Közérdekből vagy közhatalmi jogosítvány gyakorlásához
Vonatkozó jogszabály(ok): 2016. évi CL. törvény az általános közigazgatási rendtartásról
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Adatkezelő szakfeladataira vonatkozó egyedi tájékoztató tartalmazza
Érintettek: Hatósági eljárásban érintettek
Adatok forrása: Ügytípustól függő
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Az adatkezelés kezdete
A kezelt adatok köre, időtartama: Név - 0 év
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Adatfeldolgozó(k):

Név Székhely
Magyar Államkincstár 1054 Budapest, Hold u. 4.

Adattovábbítás esetén címzettek: Részletesen az Adatkezelő szakfeladataira vonatkozó egyedi tájékoztatója tartalmazza

« Vissza a felsoroláshoz

Hatósági eljárások során történő adatkezelés (jogi kötelezettség teljesítése)

Az adatkezelés célja: Hatósági eljárások során történő adatkezelés (jogi kötelezettség teljesítése)
Adatkezelés leírása: A közfeladatot ellátó szerv jogi kötelezettségének teljesítése érdekében a hatósági eljárásokhoz szükséges adatkezelés (pl. természetes személy ügyfelek, egyéb érintettek személyes adatainak kezelése). Az adatkezelés részleteit, a kezelt adatok körét, az adatkezelési célokat, időtartamát, címzetteket részletesen az Adatkezelő szakfeladataira vonatkozó egyedi tájékoztatója tartalmazza.
Az adatkezelés jogalapja: Az adatkezelő jogi kötelezettségének teljesítéséhez szükséges
Vonatkozó jogszabály(ok): 2016. évi CL. törvény az általános közigazgatási rendtartásról
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Adatkezelő szakfeladataira vonatkozó egyedi tájékoztató tartalmazza
Érintettek: Hatósági eljárásban érintettek
Adatok forrása: Ügytípustól függő
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Az adatkezelés céljának megvalósulásáig
A kezelt adatok köre, időtartama: Név - 0 év
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Adatfeldolgozó(k):

Név Székhely
Magyar Államkincstár 1054 Budapest, Hold u. 4.

Adattovábbítás esetén címzettek: Részletesen az Adatkezelő szakfeladataira vonatkozó egyedi tájékoztatója tartalmazza

« Vissza a felsoroláshoz

Hatósági eljárások során történő adatkezelés (ügyfél kérelme/hozzájárulása alapján)

Az adatkezelés célja: Hatósági eljárások során történő adatkezelés (ügyfél kérelme/hozzájárulása alapján)
Adatkezelés leírása: A közfeladatot ellátó szerv az ügyfél kérelme alapján, a hatósági eljárásokhoz szükséges adatkezelés (pl. természetes személy ügyfelek, egyéb érintettek személyes adatainak kezelése). Az adatkezelés részleteit, a kezelt adatok körét, az adatkezelési célokat, időtartamát, címzetteket részletesen az Adatkezelő szakfeladataira vonatkozó egyedi tájékoztatója tartalmazza.
Az adatkezelés jogalapja: Érintett hozzájárulása
Vonatkozó jogszabály(ok): 2016. évi CL. törvény az általános közigazgatási rendtartásról
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Adatkezelő szakfeladataira vonatkozó egyedi tájékoztató tartalmazza
Érintettek: Hatósági eljárásban érintettek
Adatok forrása: Ügytípustól függő
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Az adatkezelés céljának megvalósulásáig
A kezelt adatok köre, időtartama: Név - Visszavonásig vagy 0 év
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Adatfeldolgozó(k):

Név Székhely
Magyar Államkincstár 1054 Budapest, Hold u. 4.

Adattovábbítás esetén címzettek: Részletesen az Adatkezelő szakfeladataira vonatkozó egyedi tájékoztatója tartalmazza

« Vissza a felsoroláshoz

Elektronikus ügyintézés

Az adatkezelés célja: Elektronikus ügyintézés
Adatkezelés leírása: Ügyfél kérelmére, kezdeményezésére indult ügyekben az eljáró elektronikus ügyintézést biztosító szerv részéről az ügy elintézéséhez szükséges adatkezelés.
Az Önkormányzat természetes és jogi személy ügyfelei számára az Önkormányzati Hivatali Portálon vagy az elektronikus űrlappal nem támogatottak ügyek esetén az e-Papír hitelesített üzenetküldő alkalmazás segítségével lehetőséget biztosít az elektronikus ügyintézésre, a szakrendszeri alkalmazásokhoz kialakított, elektronikusan elérhető szolgáltatások igénybe vétele céljából.
A Portál egyéb szolgáltatásai, az ügyindítás, elektronikus űrlap beküldése, ügykövetés, adóegyenleg lekérdezés a Központi Azonosítási Ügynök által biztosított azonosítási szolgáltatás alkalmazásához, azonosításhoz kötöttek. Az azonosítás érdekében a Portál a KAÜ szolgáltatás oldalára irányítja át az ügyfelet, az általános szerződési feltételek a Portálon elérhetőek.
Az adatkezelés jogalapja: Az adatkezelő jogi kötelezettségének teljesítéséhez szükséges
Vonatkozó jogszabály(ok): 2015. évi CCXXII. törvény az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól, 257/2016. (VIII. 31.) Korm. rendelet az önkormányzati ASP rendszerről
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Elektronikus ügyintézésre nem kerül sor
Érintettek: Ügyfelek, meghatalmazottak
Adatok forrása: ASP rendszert igénybe vevő önkormányzat természetes személy és jogi személy ügyfelei
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Az adatkezelés céljának megvalósulásáig
A kezelt adatok köre, időtartama: Elektronikus ügyintézéshez szükséges személyes adatok - 0 év
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Adatfeldolgozó(k):

Név Székhely
NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. 1389 Budapest, Pf.: 133.


« Vissza a felsoroláshoz

Hirdetmények elektronikus úton történő kézbesítése

Az adatkezelés célja: Hirdetmények elektronikus úton történő kézbesítése
Adatkezelés leírása: Hirdetmények elektronikus úton történő közzététele, adóvégrehajtás, adótartozás, bírósági eljárás és más közigazgatási szerv megkeresése során kezelt személyes adatok. A hirdetmény időtartama a 2016. évi CL. törvény
az általános közigazgatási rendtartásról 52.§-a alapján kerül megállapításra. Megőrzési ideje a 78/2012. (XII. 28.) számú az önkormányzati hivatalok egységes irattári tervének kiadásáról szóló BM rendelet alapján két év. Adatkezelő az adatkezelés során keletkezett ügyiratokat a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésére vonatkozó jogszabályi követelmények szerint iktatja, és az iktatott iratok között az irat selejtezéséig, illetve – ennek hiányában – levéltárba adásáig kezeli.
Az adatkezelés jogalapja: Az adatkezelő jogi kötelezettségének teljesítéséhez szükséges
Vonatkozó jogszabály(ok): 2017. évi CLI. Törvény az adóigazgatási rendtartásról 77/A.§-a Hirdetményi közlés, 2016. évi CL. törvény az általános közigazgatási rendtartásról, 5/2017. (IV. 20.) IM rendelet a büntetőeljárásban alkalmazható hirdetmény útján történő kézbesítés szabályairól 1995. évi LXVI. törvény a köziratokról, a közlevéltárakról és a magánlevéltári anyag védelméről, 335/2005. (XII. 29.) Korm. rendelet a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről, 78/2012. (XII. 28.) számú az önkormányzati hivatalok egységes irattári tervének kiadásáról szóló BM rendelet melléklete (Az egységes irattári terv, Általános rész)
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Az adatkezelő jogi kötelezettségének nem tesz eleget.
Érintettek: Az eljárásban érintett személy.
Adatok forrása: Eljáró hatóság
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Az adatkezelés kezdete
A kezelt adatok köre, időtartama: Név - 2 év; Adóazonosító jel - 2 év; Cím, lakcím - 2 év
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Adatfeldolgozó(k):

Név Székhely
NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. 1389 Budapest, Pf.: 133.
Magyar Államkincstár 1054 Budapest, Hold u. 4.


« Vissza a felsoroláshoz

Átlátható szervezet tényleges tulajdonosai adatainak kezelése, átláthatósági nyilatkozat

Az adatkezelés célja: Átlátható szervezet tényleges tulajdonosai adatainak kezelése, átláthatósági nyilatkozat
Adatkezelés leírása: Átlátható szervezet tényleges tulajdonosai adatainak kezelése, átláthatósági nyilatkozat. A kiadási előirányzatok terhére nem köthető olyan jogi személlyel, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezettel érvényesen visszterhes szerződés, illetve létrejött ilyen szerződés alapján nem teljesíthető kifizetés, amely szervezet nem minősül átlátható szervezetnek. A kötelezettséget vállaló ezen feltétel ellenőrzése céljából, a szerződésből eredő követelések elévüléséig jogosult a jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet átláthatóságával összefüggő, a törvényben meghatározott adatokat kezelni.
Az adatkezelés jogalapja: Az adatkezelő jogi kötelezettségének teljesítéséhez szükséges
Vonatkozó jogszabály(ok): 2011. évi CXCV. törvény az államháztartásról, 41. § (6), 2011. évi CXCVI. törvény a nemzeti vagyonról, 2000. évi C. törvény a számvitelről (169. §)
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Szerződés nem köthető, kifizetés nem teljesíthető
Érintettek: Tényleges tulajdonosok
Adatok forrása: Átláthatósági nyilatkozatra kötelezett jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Az adatkezelés céljának megvalósulásáig
A kezelt adatok köre, időtartama: Tényleges tulajdonosok neve - 0 év; Tényleges tulajdonosok születési helye, ideje - 0 év; Tényleges tulajdonosok anyja neve - 0 év; Nyilatkozatot tevő aláírása - 0 év
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Adatfeldolgozó(k):

Név Székhely
Magyar Államkincstár 1054 Budapest, Hold u. 4.


« Vissza a felsoroláshoz

Közérdekű és közérdekből nyilvános adatok kezelése

Az adatkezelés célja: Közérdekű és közérdekből nyilvános adatok kezelése
Adatkezelés leírása: A közérdekű és közérdekből nyilvános adatok kezelésének célja az adatok megismerése iránti kérelmek teljesítéséhez szükséges személyes adatok kezelése az igény teljesítéséhez, az egy éven belül ismétlődő azonos tárgykörben, azonos adatigénylőtől érkező kérések azonosítása, esetlegesen költségtérítés megállapítása és teljesítésének dokumentálása, valamint az elutasított, illetve részben elutasított adatigénylésekre vonatkozó, Infotv. 30. § (3) bekezdés szerinti nyilvántartás vezetése céljából, az igény teljesítéséhez, az igénynek a meghatározott szempont alapján való vizsgálatához, illetve az igény teljesítéséért megállapított költségtérítés megfizetéséhez szükséges mértékben és ideig.
A közérdekű adatok az érintett beleegyezése nélkül megismertethetőek.
Adatkezelő az adatkezelés során keletkezett ügyiratokat a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésére vonatkozó jogszabályi követelmények szerint iktatja, és az iktatott iratok között az irat selejtezéséig, illetve – ennek hiányában – levéltárba adásáig kezeli.

Közérdekű adat az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény alapján: az állami vagy helyi önkormányzati feladatot, valamint jogszabályban meghatározott egyéb közfeladatot ellátó szerv vagy személy kezelésében lévő és tevékenységére vonatkozó vagy közfeladatának ellátásával összefüggésben keletkezett, a személyes adat fogalma alá nem eső, bármilyen módon vagy formában rögzített információ vagy ismeret, függetlenül kezelésének módjától, önálló vagy gyűjteményes jellegétől, így különösen a hatáskörre, illetékességre, szervezeti felépítésre, szakmai tevékenységre, annak eredményességére is kiterjedő értékelésére, a birtokolt adatfajtákra és a működést szabályozó jogszabályokra, valamint a gazdálkodásra, a megkötött szerződésekre vonatkozó adat;
Közérdekből nyilvános adat a közérdekű adat fogalma alá nem tartozó minden olyan adat, amelynek nyilvánosságra hozatalát, megismerhetőségét vagy hozzáférhetővé tételét törvény közérdekből elrendeli.
Az adatkezelés jogalapja: Az adatkezelő jogi kötelezettségének teljesítéséhez szükséges
Vonatkozó jogszabály(ok): 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról, 28. §., 1995. évi LXVI. törvény a köziratokról, a közlevéltárakról és a magánlevéltári anyag védelméről, 335/2005. (XII. 29.) Korm. rendelet a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről, 2016. évi CL. törvény az általános közigazgatási rendtartásról, a 78/2012. (XII. 28.) számú az önkormányzati hivatalok egységes irattári tervének kiadásáról szóló BM rendelet melléklete (Az egységes irattári terv)
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Az adatigénylés nem lehetséges
Érintettek: Adatigénylő, adatigényléssel érintett
Adatok forrása: Adatigénylő természetes személy
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Az adatkezelés kezdete
A kezelt adatok köre, időtartama: Adatigénylő neve - 2 év; Adatigénylő lakcíme - 2 év; Adatigénylő aláírása - 2 év
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Adatfeldolgozó(k):

Név Székhely
Magyar Államkincstár 1054 Budapest, Hold u. 4.


« Vissza a felsoroláshoz

Panasz és a közérdekű bejelentés

Az adatkezelés célja: Panasz és a közérdekű bejelentés
Adatkezelés leírása: Panaszok és a közérdekű bejelentések kezelése, rögzítés, elbírálást megalapozó vizsgálat, elbírálás, a szükséges intézkedések megtétele céljából.
A panaszokról és a közérdekű bejelentésekről szóló 2013. évi CLXV. törvény 3. § (2) bekezdése alapján a panaszost vagy a közérdekű bejelentőt - a (4) bekezdésben foglaltak kivételével - nem érheti hátrány a panasz vagy a közérdekű bejelentés megtétele miatt.” A panaszos vagy a közérdekű bejelentő személyes adatai - a (4) bekezdésben foglaltak kivételével - csak a panasz vagy a közérdekű bejelentés alapján kezdeményezett eljárás lefolytatására hatáskörrel rendelkező szerv részére adhatóak át, ha e szerv annak kezelésére törvény alapján jogosult, vagy az adatai továbbításához a panaszos vagy a közérdekű bejelentő egyértelműen hozzájárult. A panaszos és a közérdekű bejelentő személyes adatai egyértelmű hozzájárulása nélkül nem hozhatóak nyilvánosságra.
Szóban vagy személyesen tett bejelentés esetén bejelentő kérheti személyes adatainak zártan történő kezelését, írásban tett bejelentés esetén a bejelentő zárt adatkezelési igényét vélelmezni kell. Zárt adatkezelés esetén iratbetekintési jog a bejelentő személyes adatainak felismerhetetlenné tétele mellett engedélyezhető.
A bejelentő a bejelentésébe és a részére küldött tájékoztatásokba tekinthet be.
Adatkezelő az adatkezelés során keletkezett ügyiratokat a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésére vonatkozó jogszabályi követelmények szerint iktatja, és az iktatott iratok között az irat selejtezéséig, illetve – ennek hiányában – levéltárba adásáig kezeli.
Az adatkezelés jogalapja: Az adatkezelő jogi kötelezettségének teljesítéséhez szükséges
Vonatkozó jogszabály(ok): 2013. évi CLXV. törvény a panaszokról és a közérdekű bejelentésekről 1.§ (1), 16. §, 2016. évi CL. törvény az általános közigazgatási rendtartásról, 78/2012. (XII. 28.) számú az önkormányzati hivatalok egységes irattári tervének kiadásáról szóló BM rendelet melléklete (Az egységes irattári terv), 1995. évi LXVI. törvény a köziratokról, a közlevéltárakról és a magánlevéltári anyag védelméről, 335/2005. (XII. 29.) Korm. rendelet a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Nem kötelező adatszolgáltatás
Érintettek: Panaszos, bejelentő, bejelentésben érintett személy
Adatok forrása: Panaszos, bejelentő
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Az adatkezelés kezdete
A kezelt adatok köre, időtartama: Természetes személyazonosító adatok - 2 év; Kapcsolattartáshoz szükséges elérhetőségi adatok - 2 év; A bejelentésében foglalt további személyes adatok - 2 év; Aláírás (telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével) - 2 év
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Adatfeldolgozó(k):

Név Székhely
Magyar Államkincstár 1054 Budapest, Hold u. 4.

Adattovábbítás esetén címzettek: Panasz vagy a közérdekű bejelentés alapján kezdeményezett eljárás lefolytatására hatáskörrel rendelkező szerv (2013. évi CLXV. törvény 1. § (5), 3. § (3))

« Vissza a felsoroláshoz

Érdeklődőkkel való kapcsolattartás, levelezés

Az adatkezelés célja: Érdeklődőkkel való kapcsolattartás, levelezés
Adatkezelés leírása: Érdeklődőkkel való kapcsolattartás, tájékoztatás céljából adatkezelő elérhetőségein, e-mailben vagy a weboldal kapcsolati űrlapon megadott, érdeklődő által elküldött üzenetek kezelése. Az üzenetek bármely személyes adatot tartalmazhatnak.
Adattárolás ideje a hozzájárulás visszavonásáig vagy ennek hiányában az ügyintézés lezárulását követő 5 évig. Az érintett az üzenet elküldésével hozzájárult személyes adatainak kezeléséhez, adatkezelési hozzájárulását a későbbiekben visszavonhatja. A hozzájárulás visszavonása nem érinti a hozzájáruláson alapuló, a visszavonás előtti adatkezelés jogszerűségét. Amennyiben további intézkedéseket igényel a folyamat, az adatok az érintett adatkezelésekhez kerülnek.
Az adatkezelés jogalapja: Érintett hozzájárulása
Vonatkozó jogszabály(ok): 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Érdeklődő elektronikusan nem tudja eljuttatni üzenetét
Érintettek: Kapcsolatfelvételt kezdeményezők
Adatok forrása: Érdeklődők
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Az adatkezelés kezdete
A kezelt adatok köre, időtartama: Érdeklődő neve - Visszavonásig vagy 5 év; Érdeklődő kapcsolattartásra megadott elérhetőségi adatai - Visszavonásig vagy 5 év; Önként megadott egyéb személyes adatok - Visszavonásig vagy 5 év
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Adatfeldolgozó(k):

Név Székhely
Levelezőrendszer üzemeltető 1106 Budapest, Fehér út 10. II. em. (White Office Irodaház)


« Vissza a felsoroláshoz

Árajánlat készítése

Az adatkezelés célja: Árajánlat készítése
Adatkezelés leírása: Árajánlat készítéséhez, árajánlatkérő azonosító és kapcsolattartási adatainak, egyéb opcionálisan megadott adatoknak a kezelése az ajánlatkérő azonosítása, kapcsolattartás (pl. adatpontosítás, helyszíni felmérés, időpont egyeztetés) céljából.
Adatkezelés időtartama: ha a szerződés nem jön létre, akkor egyedileg meghatározva az ajánlat érvényességéig, a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:64. § szerinti ajánlati kötöttség fennálltáig, maximum 1 évig.
Amennyiben az ajánlatkérő az ajánlatot elfogadja, akkor adatkezelő az adatokat egyéb adatkezelés során kezeli tovább.
Az adatkezelés jogalapja: Szerződés teljesítéséhez vagy megkötését megelőzően érintett kérésére történő lépések megtételéhez szükséges
Vonatkozó jogszabály(ok): 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről, 6:63. §-6:68. §
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Árajánlat nem készíthető
Érintettek: Ajánlatkérő, természetes személy kapcsolattartója
Adatok forrása: Ajánlatkérő
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Az adatkezelés kezdete
A kezelt adatok köre, időtartama: Ajánlatkérő neve - 1 év; Ajánlatkérő címe - 1 év; Ajánlatkérő kapcsolattartásra megadott elérhetőségi adatai - 1 év; Ajánlatkérő által megadott egyéb személyes adatok - 1 év
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Adatfeldolgozó(k):

Név Székhely
Levelezőrendszer üzemeltető 1106 Budapest, Fehér út 10. II. em. (White Office Irodaház)


« Vissza a felsoroláshoz

Kereskedelem/szolgáltatás nyújtása

Az adatkezelés célja: Kereskedelem/szolgáltatás nyújtása
Adatkezelés leírása: Kereskedelemmel és/vagy szolgáltatással kapcsolatos ügyféladatok kezelése a szerződés előkészítésével, megrendelés visszaigazolásával, ill. a szerződés teljesítésével, dokumentálásával kapcsolatban, ügyfél azonosítása, a többi ügyféltől való megkülönböztetése, kapcsolattartás, kapcsolattartói adatok kezelése, nyilvántartása, személyes kapcsolattartás (pl. időpont egyeztetés), a kereskedelemhez és/vagy szolgáltatáshoz kapcsolódó tevékenységek, üzenet(ek) (pl árubeérkezés, kiszállítás, stb.) eljuttatása céljából.
Az adatkezelés jogalapja: Szerződés teljesítéséhez vagy megkötését megelőzően érintett kérésére történő lépések megtételéhez szükséges
Vonatkozó jogszabály(ok): 2000. évi C. törvény a számvitelről (169. §), 2007. évi CXXVII. törvény az általános forgalmi adóról, 2017. évi CL. törvény az adózás rendjéről, 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Szerződés nem jön létre, szolgáltatás nem nyújtható
Érintettek: Természetes személy ügyfél vagy ügyfél természetes személy kapcsolattartója
Adatok forrása: Érdeklődő, ügyfél
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Az adatkezelés kezdete
A kezelt adatok köre, időtartama: Név - 5 év; Kapcsolattartáshoz szükséges elérhetőségi adatok (pl. telefonszám, e-mailcím) - 5 év; Szerződés teljesítésnek dokumentáláshoz szükséges személyes adatok - 5 év
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Adatfeldolgozó(k):

Név Székhely
Levelezőrendszer üzemeltető 1106 Budapest, Fehér út 10. II. em. (White Office Irodaház)
Magyar Államkincstár 1054 Budapest, Hold u. 4.


« Vissza a felsoroláshoz

Adó- és számviteli kötelezettségek teljesítése, vevő/szállító természetes személyek adatkezelése

Az adatkezelés célja: Adó- és számviteli kötelezettségek teljesítése, vevő/szállító természetes személyek adatkezelése
Adatkezelés leírása: A vevőként, szállítóként üzleti kapcsolatba lépő természetes személyek törvényben meghatározott adatainak kezelése adatkezelő előírt adó- és számviteli kötelezettségeinek teljesítése (pénzügyi teljesítés, számlázás, könyvelés, adózás) és dokumentálása céljából.
Az adatkezelés jogalapja: Az adatkezelő jogi kötelezettségének teljesítéséhez szükséges
Vonatkozó jogszabály(ok): 2007. évi CXXVII. törvény az általános forgalmi adóról, 2000. évi C. törvény a számvitelről,169. § (2)
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Adó- és számviteli kötelezettségeinek teljesítése nem valósul meg
Érintettek: Vevő, szállító természetes személy adatok
Adatok forrása: Vevő, szállító
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Az adatkezelés kezdete
A kezelt adatok köre, időtartama: Termék beszerzőjének/szolgáltatás igénybevevőjének neve, címe, adószáma - 8 év; Termék értékesítőjének, szolgáltatás nyújtójának neve, címe, adószáma - 8 év
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Adatfeldolgozó(k):

Név Székhely
Magyar Államkincstár 1054 Budapest, Hold u. 4.


« Vissza a felsoroláshoz

Pályázati forrásból megvalósuló beruházásokkal kapcsolatos, jogviszonyban álló személyek adatkezelése

Az adatkezelés célja: Pályázati forrásból megvalósuló beruházásokkal kapcsolatos, jogviszonyban álló személyek adatkezelése
Adatkezelés leírása: Pályázati forrásból megvalósuló beruházásokkal kapcsolatos, adatkezelővel jogviszonyban álló személyek személyes adatainak kezelése (beszerzési eljárás előkészítésével, lefolytatásával kapcsolatban keletkezett dokumentumok, részvételi jelentkezés, árajánlat, alkalmasságra vonatkozó alkalmassági feltételek igazolásának dokumentumai, szerződés, pályázati dokumentáció, projekt menedzsment, pályázati elszámolás, támogatási források igénybevételéhez, felhasználásához kapcsolódó adminisztratív kötelezettségek teljesítése, a támogatás felhasználásának dokumentálása, dokumentáció ellenőrzések során való bemutatása, projekt érintettjeinek azonosítása, kapcsolattartás).
Adatkezelő az adatkezelés során keletkezett ügyiratokat a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésére vonatkozó jogszabályi követelmények szerint iktatja, és az iktatott iratok között az irat selejtezéséig, illetve – ennek hiányában – levéltárba adásáig kezeli.
A 2014-2020 programozási időszakban az egyes európai uniós alapokból származó programjaihoz benyújtott támogatási kérelmeihez köthető személyes adatok megőrzési ideje 2027.12.31., vagy ha a szerződés ennél későbbi időpontban szűnik meg, akkor a szerződés megszűnésének dátuma.
Az eljárás előkészítésével, lefolytatásával kapcsolatban keletkezett összes iratot - ha jogszabály hosszabb iratmegőrzési időt nem ír elő - a beszerzési eljárás lezárulásától, a szerződés teljesítésével kapcsolatos összes iratot a szerződés teljesítésétől számított legalább öt évig meg kell őrizni. Ha a közbeszerzéssel kapcsolatban jogorvoslati eljárás indult, az iratokat a Közbeszerzési Döntőbizottság határozatának megtámadására nyitva álló határidő elteltéig, közigazgatási per esetén a közigazgatási per jogerős befejezéséig, de legalább öt évig kell megőrizni.
A 2015. évi CXLIII. törvény 9. § (1) b) pontja szerinti beszerzés során az ajánlatkérő jogosult a bűnügyi személyes adatok kezelésére.
Az adatkezelés jogalapja: Szerződés teljesítéséhez vagy megkötését megelőzően érintett kérésére történő lépések megtételéhez szükséges
Vonatkozó jogszabály(ok): 2015. évi CXLIII. törvény a közbeszerzésekről, 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet a 2014-2020 programozási időszakban az egyes európai uniós alapokból származó támogatások felhasználásának rendjéről, 2013. évi V. törvény a Polgári törvénykönyvről, 2011. évi CLXXXIX. törvény Magyarország helyi önkormányzatairól, 1995. évi LXVI. törvény a köziratokról, a közlevéltárakról és a magánlevéltári anyag védelméről, 335/2005. (XII. 29.) Korm. rendelet a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről, 2016. évi CL. törvény az általános közigazgatási rendtartásról, a 78/2012. (XII. 28.) számú az önkormányzati hivatalok egységes irattári tervének kiadásáról szóló BM rendelet melléklete (Az egységes irattári terv)
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Beszerzési eljárás részvétele nem lehetséges
Érintettek: Pályázó képviselője, kapcsolattartói, projektkezelői, a projektben részt vevő további személyek, ajánlattevők, alvállalkozók
Adatok forrása: Pályázat érintettjei vagy szerződéses partnerei
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Az adatkezelés céljának megvalósulásáig
A kezelt adatok köre, időtartama: Természetes személyazonosító adatok - 0 év; Kapcsolattartáshoz szükséges elérhetőségi adatok - 0 év; A beszerzési eljárás előkészítésével, lefolytatásával kapcsolatban keletkezett további személyes adatok - 0 év; Bűnügyi személyes adatok kezelése (2015. évi CXLIII. törvény 9. § (1) b) pontja szerinti beszerzés során) - 0 év
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Adatfeldolgozó(k):

Név Székhely
Magyar Államkincstár 1054 Budapest, Hold u. 4.

Adattovábbítás esetén címzettek: Az Adatkezelő nevében eljáró adatfeldolgozók (pályázatírók, tanácsadók, projektmenedzserek), Támogatáskezelő szerv

« Vissza a felsoroláshoz

GDPR rendelettel összefüggő ügyfél adatkezelés

Az adatkezelés célja: GDPR rendelettel összefüggő ügyfél adatkezelés
Adatkezelés leírása: Adatkezelőre vonatkozó adatvédelmi előírások teljesítése, megfelelőség igazolása GDPReg adatkezelési nyilvántartó szoftver támogatással. Adatvédelmi incidensek, érintetti igények nyilvántartása, kezelése, dokumentálása, az átlátható tájékoztatás, kommunikáció és az érintett jogainak gyakorlása céljából.
Adatkezelés ideje a természetes személyhez rendelt egyedi adatkezelések idejétől függő, annak lejártáig tart.
Az adatkezelés jogalapja: Az adatkezelő jogi kötelezettségének teljesítéséhez szükséges
Vonatkozó jogszabály(ok): Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet),
2011. évi CXII. Törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról (Info törvény)
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Adatkezelő nem tudja teljesíteni jogi kötelezettségét (bekövetkezhet a személyes adatok jogtalan tárolása és kezelése, valamint hatósági elmarasztalások)
Érintettek: Adatkezelő, adatfeldolgozó természetes személy ügyfelei, személyes adatkezelésben érintettek
Adatok forrása: Érintett, ügyfél, természetes személy
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Az adatkezelés céljának megvalósulásáig
A kezelt adatok köre, időtartama: Kérelmet benyújtó érintett azonosító adatai - 0 év; Érintetti kérelem, dátuma, típusa, tartalma, eredménye - 0 év; Incidens dátuma, dokumentációja, eredménye - 0 év
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Adatfeldolgozó(k):

Név Székhely
GDPReg Kft. 3715 Gesztely, Sport u. 15.


« Vissza a felsoroláshoz

Közhatalmi szervek biztonsági kamerás megfigyelése

Az adatkezelés célja: Közhatalmi szervek biztonsági kamerás megfigyelése
Adatkezelés leírása: A kamera hatáskörzetében a megfigyelt területre belépő és ott tartózkodó személyekről készülő képfelvétel rögzítése elsősorban az élet- és vagyonbiztonság, fizikai, szellemi vagyon, az üzleti titok védelme, a területére engedély nélkül belépők azonosítása, a jogsértések, szabálysértések, bűncselekmények észlelése, az elkövető tettenérése, a jogsértő cselekmények megelőzése, azok bizonyítása céljából, jogos érdek alapján közhatalmi feladatok ellátása miatt.
Amennyiben a kamerarendszer által rögzített adatok felhasználásra kerülnek, akkor személyes adatnak tekinthető az érintett magatartása is, mint az érintettre vonatkozó következtetés.
A rögzített felvételt felhasználás hiányában legfeljebb a rögzítéstől számított 15 nap elteltével megsemmisíti, illetve törli az Adatkezelő. Felhasználásnak az minősül, ha a rögzített képfelvételt, valamint más személyes adatot bírósági vagy más hatósági eljárásban bizonyítékként felhasználják.
A kamerás megfigyelő- és rögzítőrendszer tárolt felvételeibe kizárólag az emberi élet, testi épség és fizikai, szellemi vagyon sérelmére elkövetett jogsértések bizonyítása és az elkövető azonosítása érdekében tekinthetnek be az arra jogosultsággal rendelkező személyek.
Adattovábbítás: szabálysértési vagy büntetőeljárás esetén az azokat lefolytató hatóságok, bíróságok felé.
Átadott adatok köre: a kamerarendszer által készített, releváns információt tartalmazó felvételek, a felvételen szereplő személyek neve.
Az adatkezelés részleteit, az egyes kamerák elhelyezését, látószögét külön szabályzat/tájékoztató tartalmazza.
Az adatkezelés jogalapja: Közérdekből vagy közhatalmi jogosítvány gyakorlásához
Vonatkozó jogszabály(ok): 2005. évi CXXXIII. törvény a személy- és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenység szabályairól, állami és önkormányzati szervek esetén: 2013. évi L. törvény az állami és önkormányzati szervek elektronikus információbiztonságáról, 41/2015. (VII. 15.) BM rendelet az állami és önkormányzati szervek elektronikus információbiztonságáról szóló 2013. évi L. törvényben meghatározott technológiai biztonsági, valamint a biztonságos információs eszközökre, termékekre, továbbá a biztonsági osztályba és biztonsági szintbe sorolásra vonatkozó követelményekről
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Közérdekből vagy közhatalom gyakorlásához szükséges adatkezelés
Érintettek: Kamerarendszerrel védett területre belépők
Adatok forrása: Érintettek
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Az adatkezelés kezdete
A kezelt adatok köre, időtartama: A megfigyelt területre belépők képmása, videofelvétel - 15 nap
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Adattovábbítás esetén címzettek: Bíróság, ügyészség, nyomozó hatóság, szabálysértés miatt eljáró hatóság, szabálysértés miatt előkészítő eljárást folytató szerv (bűncselekmény vagy szabálysértés gyanújának észlelése esetén, továbbá megkeresés vagy adatkérés alapján).

« Vissza a felsoroláshoz

Ügyfél/látogatói belépések nyilvántartása

Az adatkezelés célja: Ügyfél/látogatói belépések nyilvántartása
Adatkezelés leírása: Adatkezelő létesítményeibe, helyiségekbe történt ügyfél/látogatói belépések felügyelete, információk megőrzése, az élet- és vagyonbiztonság, üzleti titok védelme, a területére belépők azonosítása, a belépő személyek adatainak kezelése, biztonsági esemény esetén a látogatói belépésekről szóló információk átvizsgálása, jogsértések felderítésének elősegítése.
Adatkezelő érdekmérlegelés alapján kezeli a személyes adatot, érdekmérlegelésben megállapította jogos érdekét.
Az adatkezelés jogalapja: Az adatkezelő vagy harmadik fél jogos érdeke érvényesítéséhez szükséges (érdekmérlegelés)
Vonatkozó jogszabály(ok): Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: A védett területre a belépés nem történhet meg, személyes ügyintézés nem lehetséges
Érintettek: Belépő ügyfél, látogató
Adatok forrása: Belépő ügyfél, látogató
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Az adatkezelés kezdete
A kezelt adatok köre, időtartama: Belépő neve - 1 hónap; Belépő aláírása (Adatkezelő döntése esetén) - 1 hónap
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás

« Vissza a felsoroláshoz

Ügyfél/látogatói belépések nyilvántartása állami és önkormányzati szervek esetén

Az adatkezelés célja: Ügyfél/látogatói belépések nyilvántartása állami és önkormányzati szervek esetén
Adatkezelés leírása: Állami és önkormányzati szervek esetén az elektronikus információs rendszereknek helyt adó létesítményekbe, helyiségekbe történt ügyfél/látogatói belépésekről szóló információk megőrzésére vonatkozó kötelezettség teljesítése, a belépő személyek adatainak kezelése, biztonsági esemény esetén a látogatói belépésekről szóló információk átvizsgálása, jogsértések felderítésének elősegítése.
Adatkezeléshez fűződő harmadik személy, társadalom érdeke: Az állami és önkormányzati szervek esetén a nemzet érdekében kiemelten fontos, törvényi és társadalmi elvárás is a nemzeti vagyon részét képező nemzeti elektronikus adatvagyon, valamint az ezt kezelő információs rendszerek, illetve a létfontosságú információs rendszerek és rendszerelemek biztonsága.
Adatkezelőnek ellenőrzi kell egyes elektronikus információs rendszerek esetén a rendszereknek helyt adó létesítményekbe történt fizikai hozzáféréseket annak érdekében, hogy észlelje a fizikai biztonsági eseményt és reagáljon arra, át kell vizsgálnia a fizikai hozzáférésekről készült naplókat, ha a rendelkezésre álló információk jogosulatlan fizikai hozzáférésre utalnak.
Az ügyfél/látogatói belépések nyilvántartásának megőrzési idejét - vonatkozó jogszabály hiányában - Adatkezelő egyedileg határozta meg.
Az adatkezelés jogalapja: Közérdekből vagy közhatalmi jogosítvány gyakorlásához
Vonatkozó jogszabály(ok): 2013. évi L. törvény az állami és önkormányzati szervek elektronikus információbiztonságáról, 41/2015. (VII. 15.) BM rendelet az állami és önkormányzati szervek elektronikus információbiztonságáról szóló 2013. évi L. törvényben meghatározott technológiai biztonsági, valamint a biztonságos információs eszközökre, termékekre, továbbá a biztonsági osztályba és biztonsági szintbe sorolásra vonatkozó követelményekről
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Az elektronikus információs rendszereknek helyt adó létesítményekbe, helyiségekbe a belépés nem történhet meg, ügyintézésre egyéb módon (elektronikus úton vagy telefonon) kerülhet sor
Érintettek: Belépő ügyfél, látogató
Adatok forrása: Belépő ügyfél, látogató
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Az adatkezelés kezdete
A kezelt adatok köre, időtartama: Belépő neve - 1 hónap; Belépő aláírása (Adatkezelő döntése esetén) - 1 hónap
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás

« Vissza a felsoroláshoz

Elektronikus beléptetőrendszer közfeladatot ellátó szervek esetén

Az adatkezelés célja: Elektronikus beléptetőrendszer közfeladatot ellátó szervek esetén
Adatkezelés leírása: Közfeladatot ellátó szervek védett, belépési jogosultsággal rendelkezők számára elérhető területén elektronikus beléptetőrendszer működtetéséhez, működtetése során keletkezett személyes adatok kezelése, fizikai beléptetést ellenőrző rendszer működtetéséhez szükséges belépőkártya kiosztásához kapcsolódó nyilvántartás, a védett helyiségekbe történt látogatói belépésekről szóló információk megőrzése.
Adatkezelő meghatározta és proximity kártyás beléptetővel védi azokat a be- és kilépési pontokat, melyeken a belépés csak belépési jogosultsággal rendelkezők számára, vagy csak felügyelet és kíséret mellett lehetséges. Elektronikus beléptető rendszer célja az alkalmi belépési jogosultsággal rendelkezők épületen belüli mozgásainak nyilvántartása, a jogosulatlan belépés megakadályozása, biztonsági esemény esetén a látogatói belépésekről szóló információk átvizsgálása, jogsértések felderítésének elősegítése.
Adatkezeléshez fűződő harmadik személy, társadalom érdeke: Az állami és önkormányzati szervek esetén a nemzet érdekében kiemelten fontos, törvényi és társadalmi elvárás is a nemzeti vagyon részét képező nemzeti elektronikus adatvagyon, valamint az ezt kezelő információs rendszerek, illetve a létfontosságú információs rendszerek és rendszerelemek biztonsága.
Adatkezelőnek ellenőrzi kell egyes elektronikus információs rendszerek esetén a rendszereknek helyt adó létesítményekbe történt fizikai hozzáféréseket annak érdekében, hogy észlelje a fizikai biztonsági eseményt és reagáljon arra, át kell vizsgálnia a fizikai hozzáférésekről készült naplókat, ha a rendelkezésre álló információk jogosulatlan fizikai hozzáférésre utalnak.
A vendégkártya átvételéhez szükséges adatokat, a belépésre jogosultaknak az elektronikus beléptető rendszer működtetéséhez kezelt azonosító adatait és az elektronikus beléptető rendszer működtetése során keletkezett adatokat (pl. a belépés időpontja), azok megőrzési idejét - vonatkozó jogszabály hiányában - Adatkezelő egyedileg határozta meg.
Az adatkezelés jogalapja: Közérdekből vagy közhatalmi jogosítvány gyakorlásához
Vonatkozó jogszabály(ok): 2005. évi CXXXIII. törvény a személy- és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenység szabályairól 32. §., 1994. évi XXXIV. törvény a Rendőrségről, állami és önkormányzati szervek esetén: 2013. évi L. törvény az állami és önkormányzati szervek elektronikus információbiztonságáról, 41/2015. (VII. 15.) BM rendelet az állami és önkormányzati szervek elektronikus információbiztonságáról szóló 2013. évi L. törvényben meghatározott technológiai biztonsági, valamint a biztonságos információs eszközökre, termékekre, továbbá a biztonsági osztályba és biztonsági szintbe sorolásra vonatkozó követelményekről
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Az adatkezelés nélkül a nyilvános területeken kívüli védett zónába a belépés nem történhet meg. Ügyintézésre egyéb módon (elektronikus úton vagy telefonon) kerülhet sor.
Érintettek: Védett területre belépő természetes személyek, ügyfelek, látogatók, egyéb személyek
Adatok forrása: Védett területre belépő természetes személyek
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Az adatkezelés kezdete
A kezelt adatok köre, időtartama: Beléptető rendszer működtetéséhez kezelt azonosító adatok, név - 1 hónap; Beléptető rendszer működtetése során keletkezett adatok: belépés/kilépés időpontja - 1 hónap
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Adattovábbítás esetén címzettek: bűncselekmény vagy szabálysértés gyanújának észlelése esetén, megkeresés vagy adatkérés alapján: jogosult hatóság

« Vissza a felsoroláshoz

Munkaerő toborzás, önéletrajz kezelés adott állás betöltésére

Az adatkezelés célja: Munkaerő toborzás, önéletrajz kezelés adott állás betöltésére
Adatkezelés leírása: Álláspályázatok, önéletrajzok kezelése, az álláskeresők nyilvántartása, az álláskeresők és álláspályázatot, önéletrajzot benyújtók személyre szabott értesítése, személyes interjúk szervezése adott állás betöltéséig.
Az önkéntesen benyújtott önéletrajzok esetenként tartalmazhatnak az adott állás betöltéséhez nem szükséges adatokat is.
A cél megvalósulását követően, az állás betöltésekor vagy a pályázatot benyújtó visszalépésekor a beérkezett önéletrajzok, feljegyzések, dokumentumok (az adatokból levont, az érintettre vonatkozó következtetés, a pályázóról készült feljegyzés is) törlésre/megsemmisítésre kerülnek.
A felvételi eljárás folyamata során - kizárólag ebből az adatkezelési célból - munkáltató megtekintheti a jelentkező közösségi oldalon létrehozott, nyilvános információit.
Az adatkezelés jogalapja: Érintett hozzájárulása
Vonatkozó jogszabály(ok): 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Önkéntes hozzájárulás alapján történő adatkezelés, valamennyi adatra vonatkozóan. Adatszolgáltatás elmaradása befolyásolhatja Adatkezelő döntését az állás betöltésével kapcsolatban vagy az érintett értesítését
Érintettek: Álláspályázatot, önéletrajzot benyújtó
Adatok forrása: Álláspályázatot, önéletrajzot benyújtó
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Megszűnés dátuma
A kezelt adatok köre, időtartama: Név - Visszavonásig vagy 0 év; Megadott telefonszám/email cím/levelezési cím kapcsolattartáshoz, értesítéshez - Visszavonásig vagy 0 év; Önéletrajzban megadott készségekre, kompetenciákra, nyelvtudásra vonatkozó, pozíció ellátáshoz szükséges, egyéb, pl. korábbi munkahelyi tapasztalatra vonatkozó információ - Visszavonásig vagy 0 év; Pályázóról készült feljegyzés - Visszavonásig vagy 0 év; Önként megadott egyéb személyes adatok - Visszavonásig vagy 0 év
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Adatfeldolgozó(k):

Név Székhely
Levelezőrendszer üzemeltető 1106 Budapest, Fehér út 10. II. em. (White Office Irodaház)


« Vissza a felsoroláshoz

Munkaerő toborzás, önéletrajz kezelés, folyamatos pályáztatás

Az adatkezelés célja: Munkaerő toborzás, önéletrajz kezelés, folyamatos pályáztatás
Adatkezelés leírása: Álláspályázatok, önéletrajzok kezelése, az álláskeresők nyilvántartása, az álláskeresők és álláspályázatot, önéletrajzot benyújtók személyre szabott értesítése, személyes interjúk folyamatos szervezése. Az önkéntesen benyújtott önéletrajzok esetenként tartalmazhatnak az adott állás betöltéséhez nem szükséges adatokat is. Adatkezelés időtartamát Adatkezelő határozza meg, arról tájékoztatást ad (ellenkező tájékoztatás hiányában a benyújtástól számított 1 év). Adatkezelés időtartamának lejártakor, a cél megvalósulását követően (ha az állás betöltése nem szükséges, az önéletrajzot benyújtóval az adott jogviszony létrejön), vagy a benyújtó visszalép, visszavonja hozzájárulását, a beérkezett önéletrajzok, feljegyzések, dokumentumok (az adatokból levont, az érintettre vonatkozó következtetés, a pályázóról készült feljegyzés is) törlésre/megsemmisítésre kerülnek.
A felvételi eljárás folyamata során munkáltató megtekintheti a jelentkező közösségi oldalon létrehozott, nyilvános információit.
Az adatkezelés jogalapja: Érintett hozzájárulása
Vonatkozó jogszabály(ok): 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Önkéntes hozzájárulás alapján történő adatkezelés, valamennyi adatra vonatkozóan. Adatszolgáltatás elmaradása befolyásolhatja Adatkezelő döntését az állás betöltésével kapcsolatban vagy az érintett értesítését
Érintettek: Álláspályázatot, önéletrajzot benyújtó
Adatok forrása: Álláspályázatot, önéletrajzot benyújtó
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Az adatkezelés kezdete
A kezelt adatok köre, időtartama: Név - Visszavonásig vagy 1 év; Megadott telefonszám/email cím/levelezési cím kapcsolattartáshoz, értesítéshez - Visszavonásig vagy 1 év; Önéletrajzban megadott készségekre, kompetenciákra, nyelvtudásra vonatkozó, pozíció ellátáshoz szükséges, egyéb, pl. korábbi munkahelyi tapasztalatra vonatkozó információ - Visszavonásig vagy 1 év; Pályázóról készült feljegyzés - Visszavonásig vagy 1 év; Önként megadott egyéb személyes adatok - Visszavonásig vagy 1 év
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Adatfeldolgozó(k):

Név Székhely
Levelezőrendszer üzemeltető 1106 Budapest, Fehér út 10. II. em. (White Office Irodaház)


« Vissza a felsoroláshoz

Alvállalkozók, szállítók minősítése, nyilvántartása

Az adatkezelés célja: Alvállalkozók, szállítók minősítése, nyilvántartása
Adatkezelés leírása: Szállítói minősítés, szerződés megkötése, teljesítése, megszűnése, szerződési kedvezmény nyújtása céljából kezeli a szerződött alvállalkozó, szállító természetes személyek adatait. Ezen adatkezelés jogszerűnek minősül akkor is, ha az adatkezelés a szerződés megkötését megelőzően az érintett kérésére történő lépések megtételéhez szükséges.
Az adatkezelés jogalapja: Szerződés teljesítéséhez vagy megkötését megelőzően érintett kérésére történő lépések megtételéhez szükséges
Vonatkozó jogszabály(ok): 2015. évi CXLIII. törvény a közbeszerzésekről,
2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról, 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Üzleti tranzakció elmaradása
Érintettek: Alvállalkozók, szállítók
Adatok forrása: Üzleti partner
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Megszűnés dátuma
A kezelt adatok köre, időtartama: Név - 10 év; Telefonszám - 10 év; E-mail cím - 10 év; Munkáltató - 10 év; Munkakör - 10 év
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás

« Vissza a felsoroláshoz

Technikailag elengedhetetlenül szükséges cookie

Az adatkezelés célja: Technikailag elengedhetetlenül szükséges cookie
Adatkezelés leírása: A honlap megfelelő működésének biztosítása, a szolgáltatás nyújtása céljából a technikailag elengedhetetlen cookie kezelése. Szükséges, hogy a látogatók böngészhessék a weboldalt, zökkenőmentesen és teljes körűen használhassák annak funkcióit, a weboldalon keresztül elérhető szolgáltatásokat, pl. a látogató által az adott oldalakon végzett műveletek megjegyzését vagy a bejelentkezett felhasználó azonosítását a látogatás során.
A munkamenet cookie esetén az adatkezelés időtartama a látogató aktuális látogatására vonatkozik, a munkamenet végeztével, ill. a böngésző bezárásával a cookie automatikusan törlődik a kiszolgáló szerverről a szerveren meghatározott időtartam lejártával. Egyéb cookie esetén a tárolási időtartam egyedileg van meghatározva.
Az adatkezelés jogalapja: Szerződés teljesítéséhez vagy megkötését megelőzően érintett kérésére történő lépések megtételéhez szükséges
Vonatkozó jogszabály(ok): 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről (13/A. §),
2003. évi C. törvény az elektronikus hírközlésről, 155. § (4)
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: A honlap megfelelő működése, a szolgáltatás nyújtása akadályozott lehet
Érintettek: Honlap látogató
Adatok forrása: Honlap látogató
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Az adatkezelés céljának megvalósulásáig
A kezelt adatok köre, időtartama: egyedileg meghatározott adat(ok), pl. az IP cím, a látogató által használt operációs rendszer és böngésző típusát és más információk - 0 év
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Adatfeldolgozó(k):

Név Székhely
Honlap/webfelület üzemeltető
Tárhelyszolgáltató 1106 Budapest, Fehér út 10. II. em. (White Office Irodaház)


« Vissza a felsoroláshoz

Munkáltatói visszaélés-bejelentési rendszer

Az adatkezelés célja: Munkáltatói visszaélés-bejelentési rendszer
Adatkezelés leírása: Adatkezelő a jogszabályok, valamint a közérdeket vagy nyomós magánérdeket védő magatartási szabályok megsértésének bejelentésére visszaélés-bejelentési rendszert működtet, ebben a bejelentőnek, valamint a bejelentésben érintett személynek a bejelentésben megadott személyes adatait a bejelentés kivizsgálása céljából kezelheti és a bejelentés kivizsgálásában közreműködő külső szervezet részére továbbíthatja.
A személyes adatokat a bejelentés alapján indított eljárások jogerős lezárásáig lehet kezelni. Ha a vizsgálat alapján a bejelentés nem megalapozott vagy további intézkedés megtétele nem szükséges, a bejelentésre vonatkozó adatokat a vizsgálat befejezését követő 60 napon belül törölni kell.
A bejelentési rendszerből haladéktalanul törölni kell a bejelentésben nem érintett harmadik személyre vonatkozó, a bejelentés kivizsgálásához nem szükséges, valamint a nem kezelhető adatokat. Különleges adat nem kezelhető.
Az adatkezelés jogalapja: Az adatkezelő jogi kötelezettségének teljesítéséhez szükséges
Vonatkozó jogszabály(ok): 2013. évi CLXV. törvény a panaszokról és a közérdekű bejelentésekről, 2012. évi I. törvény a munka törvénykönyvéről, 9.§ (2)
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Nem kötelező adatszolgáltatás
Érintettek: Bejelentő, bejelentésben érintett személy
Adatok forrása: Panaszos, bejelentő (a munkáltató munkavállalói, szerződéses viszonyban álló, vagy olyan személyek, akiknek a bejelentés megtételéhez vagy a bejelentés tárgyát képező magatartás orvoslásához méltányolható jogos érdekük fűződik)
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Az adatkezelés céljának megvalósulásáig
A kezelt adatok köre, időtartama: Bejelentő neve - 0 év; Bejelentő lakcíme - 0 év; Jogi személy bejelentő a bejelentést benyújtó törvényes képviselőjének neve - 0 év; Kapcsolattartáshoz szükséges elérhetőségi adatok - 0 év; A bejelentésében foglalt további személyes adatok - 0 év
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Adatfeldolgozó(k):

Név Székhely
Magyar Államkincstár 1054 Budapest, Hold u. 4.

Adattovábbítás esetén címzettek: Bejelentés alapján kezdeményezett eljárás lefolytatására hatáskörrel rendelkező szerv (2013. évi CLXV. törvény 14. § (5)

« Vissza a felsoroláshoz


Az érintett jogai

A jogszabályoknak megfelelve az érintettek az alábbi főbb jogaikat gyakorolhatják (részleteket a GDPR tartalmaz):

Tájékoztatáshoz, hozzáféréshez való jog:

Az adatkezelés teljes tartama alatt az érintett jogosult a megadott elérhetőségeken tájékoztatást és hozzáférést kérni az Adatkezelő által kezelt személyes adatokról, valamint az adatkezelés jellemzőiről, különösen:

Helyesbítéshez való jog:

Az érintett jogosult kérelmezni személyes adatainak helyesbítését: Amennyiben adatai megváltoztak, vagy nem pontosak, akkor kérelmére - a személyes adatok kezelésének ideje alatt - bármikor módosítja azokat az Adatkezelő. Ezt az igényét a megadott elérhetőségeken keresztül kérheti.

Törléshez való jog:

Az Érintett hozzájárulásán alapuló adatkezelés esetén az érintett bármikor visszavonhatja hozzájárulását és kérheti, hogy adatait törölje az Adatkezelő, amennyiben az adatkezelésnek nincs további jogalapja. A visszavonás nem érinti a visszavonás előtt a hozzájárulás alapján végrehajtott adatkezelés jogszerűségét.

Az érintett az alábbi indokok valamelyikének fennállása esetén jogosult arra, hogy kérésére a Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül törölje a rá vonatkozó személyes adatokat:

Az adatok törlése nem kezdeményezhető, ha az adatkezelés szükséges: a véleménynyilvánítás szabadságához és a tájékozódáshoz való jog gyakorlása céljából; a személyes adatok kezelését előíró, az Adatkezelőre alkalmazandó uniós vagy tagállami jog szerinti kötelezettség teljesítése, illetve közérdekből vagy az adatkezelőre ruházott közhatalmi jogosítvány gyakorlása keretében végzett feladat végrehajtása céljából; a népegészségügy területét érintő, vagy archiválási, tudományos és történelmi kutatási célból vagy statisztikai célból, közérdek alapján; vagy jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez, illetve védelméhez.

Adatkezelés korlátozásához való jog:

Az Adatkezelő korlátozza a személyes adatok kezelését, ha ezt kéri az érintett.

Az érintett a következő esetekben kérheti az adatai korlátozását:

Ha az adatkezelés korlátozás alá esik, a személyes adatokat a tárolás kivételével csak az érintett hozzájárulásával, vagy jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez, vagy más természetes vagy jogi személy jogainak védelme érdekében, vagy az Unió, illetve valamely tagállam fontos közérdekéből lehet kezelni. Adatkezelő az érintettet az adatkezelés korlátozásának feloldásáról előzetesen tájékoztatja.

Tiltakozáshoz való jog:

Az érintett tiltakozhat személyes adatai kezelése ellen, ha adatainak kezelését az Adatkezelő saját vagy egy harmadik fél jogos érdekeinek érvényesítéséhez szükséges, vagy közérdekű/Adatkezelőre ruházott közhatalmi jogosítvány gyakorlásának keretében végzett feladat végrehajtásához szükséges jogalapból kezeli. Ebben az esetben a személyes adatot nem kezelheti tovább az Adatkezelő, kivéve, ha bizonyítja, hogy az adatkezelést olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek az érintett érdekeivel, jogaival és szabadságával szemben (kivéve közvetlen üzletszerzés, ehhez kapcsolódó profilalkotás), vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak.

Tiltakozás közvetlen üzletszerzés esetén:

Tiltakozhat, ha a személyes adatok kezelése közvetlen üzletszerzés érdekében történik, ideértve a profilalkotást is, amennyiben az a közvetlen üzletszerzéshez kapcsolódik. Ha tiltakozik a személyes adatok közvetlen üzletszerzés érdekében történő kezelése ellen, akkor a személyes adatok a továbbiakban e célból nem kezelhetők.

Automatizált döntéshozatal, profilalkotás:

Az érintett jogosult arra, hogy ne terjedjen ki rá az olyan, kizárólag automatizált adatkezelésen – ideértve a profilalkotást is – alapuló döntés hatálya, amely rá nézve joghatással járna vagy őt hasonlóképpen jelentős mértékben érintené. Nem alkalmazható a fenti jogosultság, ha az adatkezelés az érintett és az Adatkezelő közötti szerződés megkötése vagy teljesítése érdekében szükséges, meghozatalát az Adatkezelőre alkalmazandó olyan uniós vagy tagállami jog teszi lehetővé, amely az érintett jogainak és szabadságainak, valamint jogos érdekeinek védelmét szolgáló megfelelő intézkedéseket is megállapít, vagy az érintett kifejezett hozzájárulásán alapul.

Adathordozhatósághoz való jog:

Amennyiben az adatkezelés hozzájáruláson alapul, vagy szerződés teljesítéséhez szükséges és az adatkezelés automatizált módon történik, vagyis az érintettek adatait gépi nyilvántartással kezelik, az érintett jogosult arra, hogy a rá vonatkozó, az általa az Adatkezelő rendelkezésére bocsátott személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja. Továbbá ezeket egy másik adatkezelőnek továbbítsák anélkül, hogy ezt az adatkezelő akadályozná. (Az érintett adathordozhatósághoz való joga).

Általános szabályok

Az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül, de mindenféleképpen a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az érintettet a GDPR 15-22. cikk szerinti kérelem nyomán hozott intézkedésekről. Szükség esetén, figyelembe véve a kérelem összetettségét és a kérelmek számát, ez a határidő további két hónappal meghosszabbítható. A határidő meghosszabbításáról az adatkezelő a késedelem okainak megjelölésével a kérelem kézhezvételétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az érintettet. Ha az érintett elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, a tájékoztatás elektronikus úton kerül megadásra, kivéve, ha az érintett azt másként kéri.

Ha az Adatkezelő nem tesz intézkedéseket az érintett kérelme nyomán, késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az érintettet az intézkedés elmaradásának okairól, valamint arról, hogy az érintett panaszt nyújthat be valamely felügyeleti hatóságnál, és élhet bírósági jogorvoslati jogával. Adatkezelő a kért információkat és tájékoztatást díjmentesen biztosítja. Ha az érintett kérelme egyértelműen megalapozatlan vagy – különösen ismétlődő jellege miatt – túlzó, az adatkezelő, figyelemmel a kért információ vagy tájékoztatás nyújtásával vagy a kért intézkedés meghozatalával járó adminisztratív költségekre, észszerű díjat számolhat fel, vagy megtagadhatja a kérelem alapján történő intézkedést.

Az Adatkezelő minden olyan címzettet tájékoztat az általa végzett valamennyi helyesbítésről, törlésről vagy adatkezelés korlátozásról, akivel, illetve amellyel a személyes adatot közölték, kivéve, ha ez lehetetlennek bizonyul, vagy aránytalanul nagy erőfeszítést igényel. Az érintettet kérésére az adatkezelő tájékoztatja e címzettekről. Az adatkezelő az adatkezelés tárgyát képező személyes adatok másolatát az érintett rendelkezésére bocsátja. Az érintett által kért további másolatokért az Adatkezelő az adminisztratív költségeken alapuló, észszerű mértékű díjat számíthat fel. Ha az érintett elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, az információk elektronikus formátumban kerülnek rendelkezésre bocsátásra, kivéve, ha az érintett másként kéri.

Panasz benyújtáshoz vagy bírósági jogorvoslathoz való jog

Jogai sérelme esetén célszerű egyeztetést kezdeményeznie Adatkezelő képviselőjével a megadott elérhetőségeken. Amennyiben ez nem vezet eredményre, vagy nem kívánja, jogosult bírósághoz vagy panasszal a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (NAIH) fordulnia.
Bírósági eljárás kezdeményezése esetén a bíróság soron kívül jár el. Dönthet úgy, hogy a pert a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszék előtt indítja meg.

A NAIH elérhetőségei:

1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C, Postacím: 1530 Budapest, Pf.: 5.
Telefonszám: +36 1 3911400; fax: +36 1 3911410;
e-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu; honlap: www.naih.hu



A tájékoztató utolsó módosításának ideje: 2019.10.21

Az adatkezelési tájékoztató a GDPReg Adatnyilvántartó szoftverrel © készült
A GDPReg szoftver, forráskód, adatbázis, algoritmus, sablonkönyv a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalánál nyilvántartott.
A GDPR szoftvert jogszerűen használók adatkezelési tájékoztatóinak, nyilvántartásainak, dokumentumainak másolása, felhasználása bűncselekmény, ami ellen minden esetben jogi eljárást kezdeményezünk.

A szoftverben generált dokumentumok részei a GDPR megfelelőségnek. Adatkezelő folyamatosan képes igazolni a személyes adatok kezelésére vonatkozó elveknek való megfelelést (jogszerűség, tisztességes eljárás és átláthatóság, célhoz kötöttség, adattakarékosság, pontosság, korlátozott tárolhatóság, integritás és bizalmas jelleg).